Tulipánból paprika, paprikából Jancsika, Jancsikából kiskirály, kiskirályból tulipán.

2011. január 19., szerda

A Terv

Meg akarom mutatni a Jancsinak a világot, szeretném, ha attól még, hogy nem látja jól, és nem tudja magától bejárni, valahogy mégiscsak megismerné. És azt is szeretném, ha szívesebben csinálná a mindenapi feladatait.
Azt gondoltam ki, hogy tematikusan fogom fejleszteni. Mondjuk egy hétig vagy kettő - ezt még ki kell tapasztalni - minden, teszem azt, a bogarakról és rovarokról szólna. És akkor ezen a héten mutatok neki bogaras képeket, mesélek bogaras meséket, énekelek rovaros dalokat, szerzek egy őrült gyűjtőtől gombostűre szúrt lepkéket megtapogatni, ha kúszunk hangyák leszünk, ha labdán gurulunk ganalytúrók, ha ide-oda gördeszkázunk mézet gyűjtünk, és még sok minden ilyesmi.

1 megjegyzés:

  1. Rovarozásban valószínűleg tudok segíteni.
    Tipp: Egy előtte levő héten, ki lehetne papírmasézni a figurákat, a főbb rovar családokat, főbb jellemzőkkel. (Habár szerintem egy évvel később erre nagyobb a fogékonyság, engem ilyenkor az izgatott, ha leejtem magasról a hangyát túl éli-e? Rendszeresen ismétlődő kísérleteket folytattam. :) ) Még lehet nálunk a zegyetemen is hasznos lenne, ha mindez duplikátumban készülne el.

    VálaszTörlés